مهم ترین وسایل برای باشگاه رفتن که قطعا باید داشته باشید

مهم ترین وسایل برای باشگاه رفتن که قطعا باید داشته باشید

06 شهریور 1403

زمان مطالعه

مهم ترین وسایل برای باشگاه رفتن که قطعا باید داشته باشید

در این مقاله مهمترین لیست وسایل برای باشگاه رفتن را معرفی کرده ایم. اگر به تازگی می‌خواهید ورزش در باشگاه را شروع کنید پیشنهاد می‌کنیم این لیست را به دقت مطالعه کنید. فرید اسپرت farid sport.ir

لیست ضروری‌ترین وسایل برای باشگاه رفتن

ساک ورزشی

قبل از اینکه برای بستن کیف باشگاه وقت بگذارید، در نظر بگیرید که آیا این کیف ورزشی با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. منطقی نیست که کوله پشتی ورزشی خیلی بزرگ تهیه کنید و یا بخواهید همه چیز را در یک کیف کوچک جای دهید. نکته قابل توجه این است که ساک ورزشی باید به اندازه ای باشد که تمام وسایل مورد نیاز شما را در خود جای دهد و نیز به راحتی قابل حمل باشد.

ساک ورزشی برای باشگاه

اگر قصد دوش گرفتن در باشگاه را دارید، کیفی با محفظه های جداگانه برای وسایل مرطوب و خشک در نظر بگیرید که قابلیت ضد آب داشته باشد. بند کوله ورزشی نیز باید قابل تنظیم باشد و به راحتی روی شانه شما قرار بگیرد.

ساک ورزشی را انتخاب کنید که از پارچه تنفس پذیر تولید شده باشد و نیز قابل شستشو باشد تا بتوانید از بوی کپک و جمع شدن میکروب ها درون محفظه کیف جلوگیری کنید.

کفش ورزشی

کفش ورزشی نیز جزو ضروری‌ترین وسایل برای باشگاه رفتن است. اگر می‌خواهید در تمرین باشگاه بهترین قدم خود را بردارید و از آسیب‌دیدگی جلوگیری کنید، قطعاً به کفش ورزشی مناسب نیاز دارید. شما می توانید از مربی متخصص و یا فروشنده فروشگاه وسایل ورزشی برای خرید مطمئن کفش ورزشی مناسب کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید، کفش های دویدن کاملاً با کفش های بدنسازی متفاوت هستند. برای باشگاه بهتر است کفشی را انتخاب کنید که نرم و انعطاف پذیر باشد و پا در آن احساس راحتی کند. کفش مناسب باشگاه باید راحت، مقاوم، انعطاف پذیر و دارای زیره نرم و شیبدار باشد. یعنی قسمت پاشنه کمی بالاتر از پنجه قرار بگیرد که فرم مناسب و دامنه حرکتی بهتری را برایتان فراهم نماید.

این نوع کفشی که قوس دارد به توزیع وزن در سراسر پا کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد فشار زیادی به پنجه یا انگشتان پا وارد شود. همچنین دارای زیره بالشتکی باشد که جذب ضربه و کشش عالی و رویه‌های حمایتی را ارائه ‌دهد. هنگام خرید کفش باشگاهی به نوع کفی کفش، ساقدار بودن یا نبودن، وزن کفش و جنس آن توجه کنید و بررسی کنید کدام کفش بهترین گزینه برای تمرینات شماست.

کفش ورزشی برای باشگاه

به این موضوع توجه کنید که برای رفت و آمد وقتی هنوز وارد باشگاه نشده اید یا می خواهید باشگاه را ترک کنید، حتما کفش و یا صندل جداگانه ای بپوشید.


قیمت کفش ورزشی مردانه

قیمت کفش ورزشی زنانه


لباس تمرین

درست مانند کفش‌های ورزشی، لباس‌ ورزشی مناسب هم جزو لیست وسایل برای باشگاه رفتن است. مهمترین لباس هایی که باید در کیف بدنسازی خود داشته باشید عبارت اند از:

  • یک جفت جوراب باشگاهی مناسب (ترجیحا ساق کوتاه)
  • شلوارک یا شلوار ورزشی
  • تی‌شرت یا تاپ ورزشی

حوله بدنسازی

اکثر باشگاه‌ها از شما می‌خواهند که همراه خود حوله‌ای را به باشگاه بیاورید و این موضوع دلیل خوبی هم دارد. اینکه حتی اگر آشکارا عرق نمی کنید، رطوبت باقی مانده روی دستگاه ها ممکن است توسط شخص بعدی که از تجهیزات باشگاه استفاده می کند، احساس شود.

حوله مخصوص باشگاه

استفاده از حوله ورزشی در باشگاه یک اقدام کاملا بهداشتی و ضروری است. حوله ورزشی از جنس میکروفایبر هم سبک است هم در تماس با پوست، نرم و لطیف است و رطوبت را به خوبی جذب می کند. حوله های نخی معمولاً در باشگاه بهترین هستند زیرا الیاف آنها فوق العاده جاذب بوده و در مدت زمان کوتاهی خشک می شوند.

اسپری ضد تعریق

مسلما در هنگام تمرین های ورزشی به علت عرق کردن و مرطوب شدن، بدن شما بو می گیرد. مهم ترین کار این است که بعد از تمرین حتما دوش بگیرید تا با بدنی کاملا تمیز باشگاه را ترک کنید. همچنین بهتر است قبل تمرین و بعد از دوش گرفتن از یک اسپری ضد تعریق یا خوشبوکننده استفاده کنید تا موجب آزار دیگر افراد نشوید.

قمقمه آب

بعد از یک تمرین سخت یا تمرین HIIT. یک قمقمه آب قابل استفاده مجدد، هیدراته ماندن را آسان‌تر می‌کند و در واقع یکی از وسایل برای باشگاه رفتن است. برخی از قمقمه ها می توانند نوشیدنی ها را تا 24 ساعت خنک نگه دارند.

بطری یا قمقمه آب برای باشگاه

قیمت قمقمه ها متغیر است. اگر قمقمه پلاستیکی قابل استفاده مجدد را انتخاب می کنید، دقت کنید از مواد پلاستیکی غیر سمی (BPA) ساخته شده باشد. قمقمه های آب جدیدتر که یک فضای میانی پر شده از خلاء دارند دمای مایعات را بهتر حفظ می کنند. قمقمه های آب شیشه ای باید دارای درپوش های ضد نشت و کیف محافظ برای جلوگیری از شکستگی باشند.


قیمت قمقمه ورزشی


لیست وسایل اختیاری برای باشگاه رفتن

برخی از وسایل برای رفتن به باشگاه لازم و ضروری نیستند ولی بودن آنها می تواند کیفیت تمرین شما را افزایش دهد. بعد از چند جلسه رفتن به باشگاه متوجه خواهید شد که این وسایل کارایی لازم را برای بهتر تمرین کردن شما دارند و بهتر است در لیست وسایل برای باشگاه رفتن قرار بگیرند.

دفترچه یادداشت

اگر می‌خواهید از یک مربی در باشگاه برنامه تمرینی تهیه کنید لازم است یک دفترچه همراه خود داشته باشید تا مربی برنامه‌تان را داخل آن بنویسد. سپس می‌توانید در جلسات بعدی به کمک آن دفترچه برنامه تمرینی را اجرا کنید.

آهنگ و هدفون

موسیقی به برخی از افراد کمک می‌کند تا تمرین خود را با سرعت و کیفیت بهتری انجام دهند. اگر از موسیقی پخش شده در باشگاه خود لذت نمی برید، تلفن همراه یا پخش کننده موسیقی خود را همراه داشته باشید. هدفون خود را فراموش نکنید و مطمئن شوید که دستگاهتان شارژ کافی برای طول زمان تمرین شما را دارد.

همچنین باید مطمئن شوید که راهی برای حمل ایمن دستگاه خود و خشک نگه داشتن آن در حین ورزش دارید. همین امر در مورد هدفون نیز صدق می کند. مدلی باکیفیت خریداری کنید که هم بی سیم و هم مقاوم در برابر عرق باشد. دستگاه‌های پخش موسیقی یا لوازم جانبی بخرید که برای ورزش طراحی شده‌اند، زیرا مقاوم‌تر هستند.

تنقلات و نوشیدنی ها

بسیاری از ورزشکاران برای هیدراتاسیون بهینه، به غیر از آب، به پروتئین یا نوشیدنی انرژی‌زای خوب نیاز دارند. پس از یک تمرین شدید نیز حتما گرسنه خواهید شد. بنابراین می‌توانید یک یا دو انرژی‌زا برای میان‌وعده قبل یا بعد از ورزش در ساک باشگاهی خود قرار دهید. یک شیک پروتئین آماده یا قرص های انرژی زا و یا پروتئین بار می توانید به همراه خود ببرید که اگر تایم فعالیت شما طولانی بود انرژی لازم را برای ادامه دادن داشته باشید.

اسپری ضد عفونی

اگر نگران میکروب‌ها هستید، مواد ضدعفونی کننده دست را هم در لیست وسایل برای باشگاه رفتن بگذارید.

مانیتور شمارش ضربان قلب

ممکن است یک مانیتور ضربان قلب به عنوان یک وسیله ضروری در کیف ورزشی در نظر گرفته نشود، اما همراه داشتن آن برای تمرینات اینتروال یا تمرینات بی هوازی مفید است.

مانیتور ضربان قلب به شکل مچ بند یا بازوبند بسته می شود و عملکردهایی مانند گام‌سنج و همچنین ردیابی ضربان قلب و تنفس را نشان می‌دهد. در مدل های پیشرفته تر میزان کالری سوزانده شده هم قابل نمایش است. البته ساعت های هوشمند هم اگر اپلیکیشن مورد نظر را داشته باشند، در حین تمرین اطلاعات خوبی از میزان فعالیت شما را نشان می دهند.

لیست دیگر وسایل برای باشگاه رفتن

برخی دیگر از وسایل برای باشگاه رفتن به صورت زیر هستند:

  • شانه یا برس مو
  • لباس زیر اضافی
  • شامپو و نرم کننده
  • مایع شستشوی بدن یا صابون ضد باکتری
  • اسپری یا پماد ضد قارچ
  • کرم تسکین درد و اسپری ضد تورم

جمع بندی

در این مقاله از فرید اسپرت، فروشگاه ورزشی، در خصوص لیست وسایل برای باشگاه رفتن توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

همه ما عاشق یک فضای تمرینی خوب هستیم! برای لذت بردن از ورزش کردن و گذراندن بهترین تایم تمرینی در باشگاه فکر عاقلانه این است که همه وسایل ضروری را همراه خود ببریم. لیست وسایل فوق را کاملا مطالعه کنید و متناسب با باشگاه و نوع ورزشی که می کنید موارد مهم را حتما همراه خود ببرید.

البته توجه داشته باشید که تجهیزات ورزشی هم بسیار بااهمیت هستند. شما باید بسته به نوع ورزشی که می کنید تجهیزات لازم را در ساک ورزشی خود همراه داشته باشید. مثلا برای رفتن به باشگاه بدنسازی بهتر است: مت یا زیرانداز ورزشی، دمبل، کش های بدنسازی، دستکش بدنسازی، توپ ورزشی و غیره نیز همراه داشته باشید.

 

فرید اسپرت  faridsport.ir

پل‌های ارتباطی