انواع کلاه ورزشی

انواع کلاه ورزشی

18 تیر 1403

زمان مطالعه

انواع کلاه ورزشی

انتخاب یک کلاه ورزشی مناسب بستگی به عوامل مختلفی مثل رنگ، سایز، فرم صورت، جنس کلاه و رشته ورزشی دارد. در ادامه درباره این عوامل صحبت می‌کنیم.

1.چه رنگ کلاهی برای ورزش بهتر است؟

شاید فکر کنید رنگ لباس ورزشی یا کلاه ورزشی تاثیر زیادی در ورزش نداشته باشد اما برعکس، اگر رنگ مناسب را انتخاب کنید علاوه بر اینکه ظاهر و تیپ شما زیباتر جلوه می کند و همین موضوع باعث بیشتر شدن اعتماد به نفس شما هنگام ورزش کردن می‌شود، بلکه روانشناسان نیز معتقدند انتخاب رنگ مناسب در هنگام خرید لباس ورزشی از دلایل افزایش انرژی و نشاط افراد در هنگام ورزش کردن است.به طور کلی کلاه ورزشی یکی از عواملی است که می تواند ست ورزشی را بسیار زیبا کند، به خصوص اگر رنگ مناسبی خرید شده باشد.

2.به سایز کلاه خود توجه کنید.

 استفاده از کلاه‌هایی که قابلیت تغییر اندازه را داشته باشد، بهترین راه حل برای انتخاب کلاهی‌ متناسب با اندازه سرتان است. اما علاوه بر خرید چنین کلاهی باید توجه کنید که کلاه مورد نظر در سر شما خوب می‌نشیند و علاوه بر اندازه در آن احساس راحتی می‌کنید یا خیر. به طور کلی افرادی برای خرید کلاه ورزشی باید دقت بسیار زیادی داشته باشند، چرا که کلاه‌های کوچک و کلاه‌های بزرگ تر از اندازه سرتان شما را با مشکلات زیادی در هنگام تمرین روبه‌رو می‌کنند.

3.با توجه به فرم صورتم چه کلاهی بخرم؟

برای آن که بهترین کلاه موجود در بازار را برای خود انتخاب کنید و به وسیله‌ی آن ظاهر زیبا و بهتری برای خود بسازید، باید در قدم اول به فرم صورت خود توجه کنید و با توجه به آن کلاه مناسب خود را خریداری کنید.

اصول انتخاب کلاه بر اساس فرم صورت

کلاه مناسب برای صورت مربعی شکل

افرادی که عرض چانه‌ها و پیشانی آنها با یکدیگر برابر می‌باشد و به نوعی دارای صورت مربعی شکلی هستند، لازم است تا از کلاه‌های لبه گرد استفاده نمایند. بهتر است این افراد از کلاه‌های مستطیلی استفاده نکنند. همچنین کلاه‌هایی با لبه پهن نیز می‌تواند صورت شما را باریک‌تر نشان دهد پس در صورتی که صورت باریک می‌پسندید می‌توانید از این نوع کلاه‌ها استفاده کنید.

کلاه مناسب برای صورت بیضی شکل

آن دسته از افرادی که دارای صورت بیضی شکل و کشیده‌ای هستند نیاز به کلاهی دارند که صورت آنها را کوچک‌تر نشان دهد. این گونه از افراد می‌توانند تمامی کلاه‌ها را در هنگام خرید لباس ورزشی انتخاب کنند به جز کلاه‌هایی که دارای لبه‌های بسیار باریکی هستند زیرا این نوع از کلاه صورت این افراد را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

کلاه مناسب برای صورت گردی شکل

افرادی که دارای صورت گردی هستند به طور معمول صورت آن‌ها کوچک دیده می‌شود و به همین خاطر نمی‌توانند از کلاه‌هایی استفاده کنند که صورت آن‌ها را پیش از پیش کوچکتر نشان بدهد. انتخاب کلاه‌هایی که دارای تاج  بلندی هستند برای افرادی که صورت گرد دارند انتخاب مناسبی نمی‌باشد و این گونه از افراد می‌توانند از کلاه‌هایی با تاج کوچک استفاده نمایند.

شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چگونه فرم چهره را تشخیص دهیم. برای تشخیص و اطمینان از فرم چهره خود می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

اندازه گیری پیشانی

در خرید کلاه باید پیش از خرید، ابتدا پیشانی خود و سپس فاصله میان قوس های ابروهایتان را اندازه بگیرید و بر روی کاغذ بنویسید.

اندازه گیری گونه

برای اندازه گیری گونه باید متر را در فاصله میان برجستگی های دو گونه قرار دهید.

اندازه گیری خط فک

متر را در تحتانی ترین قسمت چانه قرار دهید و تا زیر گوش اندازه گیری کنید. این اندازه گیری باید تا محلی باشد که زاویه فک افزایش می یابد. عدد حاصل را در 2 ضرب کنید و به عنوان خط فک یادداشت نمایید.

اندازه گیری طول چهره

این اندازه گیری باید از وسط پیشانی تا پایین ترین بخش چانه باشد.

چطور از این اندازه ها استفاده کنم؟

حالت چهره گرد

اگر خط طول چهره شما با خط استخوان گونه تقریبا یکسان باشد و گوشه های صورت پیدا نباشد؛ شما دارای چهره گرد هستید.

چهره مستطیلی و مربعی

در این گونه چهره ها تقریبا هر چهار فاکتوری که اندازه گیری کرده اید، یکسان هستند و معمولا صورت های مربعی و مستطیلی دارای زاویه اند.

چهره بیضی

اگر اندازه طول صورت شما حدود 50 درصد از اندازه استخوان گونه بزرگتر باشد و اندازه پیشانی و استخوان فک نیز از اندازه استخوان گونه کمتر باشد، احتمالا فرم صورت شما بیضی است.

4.کدام جنس کلاه مناسب تر است ؟

در هنگام ورزش کردن سر و اطراف گردن بسیار عرق می‌کنند و اگر از کلاه‌های نامناسب نیز استفاده کنیم، گرما و عرق بیش از حد می‌شود. از طرفی اگر در محیط‌ سرباز ورزش می‌‌کنید، در صورت استفاده از کلاه بی کیفیت احتمال گرمازدگی وجود خواهد داشت. ازاین رو برای حل این مشکل به شما توصیه می‌شود که از کلاهی استفاده کنید که جنس خوبی داشته باشد و با دفع عرقتان، دمای بدن را تا حد زیادی نیز کاهش دهد. 

بنابراین می‎‌توان گفت بهترین جنس کلاه ورزشی پلی استر است.

5.کلاه و رشته ورزشی

هر کدام از رشته‌های ورزشی مختلف حرکات خاص خود را دارند و نمی‌توان در همه رشته‌ها تنها از یک کلاه به عنوان بهترین کلاه استفاده نمود. به صورت کلی لازم است تا شما از کلاهی استفاده نمایید که در هنگام انجام فعالیت های ورزشی مزاحم شما نشود.

نکات بهداشتی :

بهتر است تا بعد از هربار استفاده از کلاه ورزشی آن را به دقت شستشو دهید و کاملا خشک کنید و سپس از آن استفاده نمایید. در واقع در صورتی که شما به دفعات زیادی از کلاه استفاده کنید و آنرا نشویید باعث می‌شود که تعریق‌های حاصل از انجام تمرین‌های ورزشی در کلاه ورزشی تجمع پیدا کنند که در نتیجه باعث می‌شود شخص به ریزش مو و یا بیماری های پوستی مبتلا شود. لازم است تا کلیه نکات بهداشتی را که برای دیگر لباس‌های خود را رعایت می‌کنید برای کلاه‌های ورزشی خود نیز رعایت نمایید و کلاه خود را به افراد دیگر ندهید. به  هیچ وجه قبل از خشک شدن کامل کلاه ورزشی از آن استفاده نکنید زیرا وجود رطوبت در کلاه باعث می‌شود تا باکتری‌های مضر رشد کنند که می‌تواند برای فرد مشکل ساز باشد.

کلام آخر

در کنار تنوع و کیفیت بالای اجناس، امکانات خرید و ارسال سریع ، شیوه‌های پرداخت حضوری و غیرحضوری از مزایای همراهی شما با فروشگاه اینترنتی فرید اسپرت هست.

در این فروشگاه اینترنتی فرید اسپرت می‌توان هرگونه تجهیزات ورزشی و لوازم جانبی را که در رشته‌های مختلف و تخصصی پس از مشاهده در سایت و کسب اطلاعات کامل مربوط به کالا از این مجموعه خریداری نمود.

 

فرید اسپرت  faridsport.ir

پل‌های ارتباطی